Tuesday, February 07, 2006

Ritornato!

Efter ett par dagars ofrivilligt blogstop är jag tillbaka. Mitt internet, vilket jag snor av någon granne, har legat nere men verkar äntligen funka igen.

Vindarna som slog mot Curva Ferrovia under söndagen var inte nådiga. De var till och med så kraftiga att de slet sönder vår banderoll, vilken nu behöver en ordentlig rehab innan Inter-matchen. Tur att man känner alla designers i stan, annars hade vår ultrasfalang fått börja jobba på en ny.
5 vänner från den numera upplösta gruppen "Bandane" var tillbaka i kurvan, trots att man är avstängda från alla Italiens arenor (återigen den där högra armen som tycks förfölja mig). De lyckades på något konstigt sätt planka in (en vanlig företeelse i södra Italien) och det var under stort jubel man gjorde entré i de nedre sektionerna av ferrovia.

Matchen var en riktig nervpers och vi ska vara mycket glada över segern. Glädjande att försvaret med nye Bogdan och Per ser stabilt ut och att Toni fortsätter att näta. Bojinov såg rapp ut och får förhoppningsvis starta mot de svart/blå.

Matchen på onsdag kan bli min sista i Ferrovia då jag har ett säsongskort på g i Fiesole. Hoppas, hoppas...

7 comments:

Anonymous said...

Vad betyder "Bandane" ? Funkade nyhetsbrevet?

Thomas Wilbacher said...

Funkade? Det var klockrent! Du är en klippa, grazie mille! När mommer du på besök?

Bandana (-e i plural) är en sån där tuff pryl man hade på huvudet under vatoslocos-tiden på tidigt nittiotal.

Anonymous said...

Nu verkar det som om den "riktige" wilbacher är tillbaka... ständigt balanserande på randen till laglöshetens mörker....

Grymt nyhetsbrev var ordet!!

Anonymous said...

Ok så de kallade sig själva för (fritt översatt) Bandana-Ligan?.....coolt. Skulle kunna jämföras med ett nittiotals fenomen här ifrån Stockholm: Kickers.

Thomas Wilbacher said...

När klubben startades, på just tidigt nittiotal, så glänste man nog runt på gator och torg med sin "bandana" på huvudet. Nu är det mest bombarjackor och sidfickbyxor, vanlig ultrasstil.

Chefen//

Tack! Kommer du nån gång eller ;-)?

Anonymous said...

Klart jag kommer, lite tunnt med cash nu bara. Sänkte löner på jobbet du vet.....(wink wink till Hincha ahora y para siempre)

Är det någon riktig fet match som är på G snart.

Anonymous said...

Jo, är det inte direkt kritik så är det i täckta ordalag :-)!!!

Klart jag kommer.