Thursday, February 02, 2006

Primavera!

Det har helt plötsligt blivit vår i Toscana. Igår var det 19 grader i skuggan och amerikanarna gick omkring halvnakna på stan. Glad i hågen ville jag fira detta med att se Bojinov träna och hänga lite på Bar Marisa. Planerna förstördes dock av två kriminella fransoser som valt Helena som offer för sina synder. Handväskan norpades och jag fick vända halvvägs till stadion. Glädjande med det hela var att jag fick en ny bild av lagens högra arm här i Italien. Alla var mycket sympatiska och hjälpsamma och jag är numera, om än tillfälligt, vän med i carabinieri.

Comunque, imorse gick klubben ut och meddelade att man skulle öppna portarna till dagens träning, och detta blev således mitt huvudmål för dagen. Först till en salong för att ta bort mitt försök till en italiensk fotbollsfrisyr och sedan till stadion. Claudio, som min nya stylist heter, tog dock mycket lång tid på sig, vilket ledde till att jag missade träningen.
Hur som helst så kan jag rapportera om en Bojinov i strålande form och att både Brocchi och Gamberini verkar bli klara för spel till på söndag (träffade några vänner från violanews.com).

Jo, sen gick jag till Centro Coordinamento för att hämta plåtar till kassörens polare. Allt är sig likt. Stort strul, men jag fick till slut biljetterna. På utvägen stötte jag på Lucatoni. Han hade precis lämnat parkeringen under Franchi. Denna gång körde han dock inte Smartcar utan....FERRARI. En röd, ny. Ni vet en av de fetaste. Fan, jag som trodde han softade runt i en Smartcar...

6 comments:

Anonymous said...

Fan då thomas hade du inte behövt säga.
tar ju bort lite av kult statusen då han köper en vräkig ferrari att köra runt i.

Thomas Wilbacher said...

Varenda stekig fotbollslirare från serie C2 har ju en Ferrari. Hade varit mycket coolare och absolut mer respekt om han hade kört endast Smartcar. Tycker jag...

Anonymous said...

Men vad är det jag hör Thomas, du.....en....vän(??) av polisen.....jag blir alldeles matt.

Anonymous said...

Okej. Jag får väldigt konstiga vibbar kring dom här fransoserna (två till antalet desutom).Ser framför mig hur dessa mustachprydda herrar, med basker på svaj, den röda scarfen knuten käckt runt halsen och baugette under armen på något slirigt parismål dammar fram och robbar Helena på sin lilla väska med kommentarer likt bla bla bla madmoaisell(?) bla bla... heheheh.. sorry Wilbacher men va fan ska man säga?

Thomas Wilbacher said...

Fransoserna robbade vaskan utan att hon markte det. Hon satt pa en uteservering och skissade med en polare och sa plotsligt var vaskan borta. Jag satt med henne innan och lade marke till dessa skumma fransoser med baskern pa svaj.

Ser jag dem igen ar det slut pa mitt numera fina forhallande till polisen.

Anonymous said...

Tror det är läge för ett enkelt: F**k the french!