Wednesday, February 08, 2006

Matchdag!

Snart är det dags för Firoentina - Inter och omgångens "big match" som dem så fint säger här i Italien. Prandelli verkar föredra 5 mittfältare och bra är väl det. Igår rullade de bilder från mötet i Milano och vi ska vara glada som kom undan med en 1-0 torsk. Frey gjorde en vansinnig match.

Ute är det lite dimmigt och mulet, ca 10 grader. Huvudet är som det förtjänar efter 10 negroni och hatet mot Inter är starkare än någonsin. Vet inte varför jag hatar Inter så mycket. Kanske är det för att jag inte gillade den fantastiska tyska nazi-trion som spelade där när man var liten. Aja, nu blir det Lampredotto ett glas vino och sedan ska jag till basketarenan för att se Everlast Firenze.

Forza Viola!

4 comments:

Anonymous said...

Basketarenan???!?!? Har du supit bort matchbiljetten...?

Thomas Wilbacher said...

Nej, det är just med den man kommer in gratis! Eller fan, jag kanske har supit bort den...måste kolla.

Anonymous said...

Haha Firenze basket....är dem bra?

Anonymous said...

Har under lång tid funderat på ett litet epos över varför alla, med betoning på alla, hatar tyska idrottsutövare... Antager att om jag bara bad om det så skulle jag få en del uppslag.

Men Wilbacher inte kan du klanka ned på en kille med 38 i skor....