Thursday, February 09, 2006

Fanstastico!

Vilken otrolig kväll det var igår och som jag njöt när slutsignalen gick. Fantastiskt, helt underbart.

Jag tyckte att det började lukta fisk när Roma gjorde 4-3 och Inter reducerade. Gårdagen tillhörde dock Firenze och det var en seger som idag tillägnas hela staden. Jag pratade med några som inte varit på Franchi tidigare och dem kunde inte fatta att jag tippade Fiorentinaseger. Jag berättade att det är svårt att vinna som bortalag i Firenze, men de förstod inte hur det kunde ha så stor betydelse med hemmaplan. De såg sedan matchen från Maratona. Nu vet dem vad jag pratade om.

På hemvägen stannade vi till på en pizzeria vid Piazza Santo Spirito där Brunelleschis capolavoro står, och gissa vem som springer rakt in i mig med ett par pizzakartonger? Thomas Ujfalusi!
Grande partita! fick jag ur mig. Han tackade och begav sig. Pizza? Mitt under säsong? Låt gå för den här gången. Efter den här matchen hade jag till och med kunnat bjussa grabbarna på varsin negroni.

Forza Viola!

3 comments:

Anonymous said...

Negroni förföljer dig å du okrönte bloggmästare...

Det måste varit sånär som på en himmelsk upplevelse, om man nu inte är ateist, för en person med lila själ och ande...

Undrar i all enkelhet vilken pizza Ufo beställde.

Anonymous said...

Säkert en tefat..
;)

(sorry)

Anonymous said...

Det börjar nästan bli lite "Firman Boys" varning på dig nu Thomas, nästa gång får du ta pizzakartongerna, skicka honom till närmsta "nyttig-mat-ställe" och sedan får du skriva om det här i bästa "Sverigescenen" stil....