Monday, February 20, 2006

Bitter förlust

Prandelli har pratat varmt om Pazzini under veckan, men det var inte han som övertygade när Toni hade en tung dag.

Besöken på YAB har avtagit och jag har börjat ge upp mitt försök till att hålla Bojinov på plats. Hans svarta kaluffs syns allt mindre på nattklubbarna i Firenze och de amerikanska flickorna kan återigen gå säkra på gatorna i renässansstaden. Bulgaren var på strålande humör i värmen på Franchi och han liknade en vårvind som ger en vissa förhoppningar om en positiv framtid. Nu pratas det till och med om en "Turn Over" för Lucatoni och det är inte helt omöjligt att vi snart kommer att få se Pazzini/Bojinov på topp. Trots min glädje för bulgaren på Franchis soliga långsida kunde jag inte hjälpa att känna mig bitter över resultatet. Oavgjort hade känts som en seger och det hade även varit det mest rättvisa resultatet. Lazio var bra, spelade smart och var hänsynslösa i sina anfall. När sedan Di Canio kom in, mottagen av Franchis hatsånger, kändes det kört. Han höll i bollen och gav ett lugn åt sitt lag som jag sällan skådat tidigare.
Trots förlusten är jag hoppfull och tror på en hård kamp om 4:e-platsen. Med Totti borta kommer Romas fina segersvit snart att brytas och Fiorentina kommer att hålla Champions League-drömmarna vid liv in i det sista.

I övrigt så ryktas det att Montolivo tagit över som discokung efter Bojinov. Fortsätter han att spela som igår kommer jag dock att låta honom köra på...

5 comments:

Anonymous said...

"Blogg master" kan Bojinovs plötsliga bortfall från den gedigna listan av krogbesök vara ett verk signierat von wilbach... Ett samtal på en kvart med nya discokungen Montolivo med samma utgång att vänta månne?

Anonymous said...

låt grabbarna dansa thomas de gör nog bara gott med lite amerikanska flickor för ungdomarna.
med bojinov/pazzini är jag övertygad vi kommer få en reaktion då hela lget höjer sig igen.
frågan är hur toni skulle reagera på att stå åt sidan för ungtupparna.

Anonymous said...

Montolivo har ett galet skott iaf, må han sätta några denna säsong.

Thomas Wilbacher said...

hincha//

Sjàlvklart har jag bidragit till Valerys framgang. Salànge Montolivo skoter sig sa later jag han vara. Màrker jag dàremot att han borjar diva sig och spela daligt som Valery sa blir det en kvart med honom...

Anonymous said...

Kan Adams med förbluffande procent av alkohol i kroppen, ramla ned från en trappa, slå upp ett stort jack i skulten för att dagen efter avgöra fa-cupen på nick... så kan väl alltid en negronistin fjunis avgöra en match han med...