Tuesday, July 22, 2008

Roma budar på Mutu

Nedanstående uttalande gjordes av DS Corvino för knappt en timme sedan:

”Jag ska vara öppen med er och berätta hur det ligger till. Jag spelar helst med öppna kort. Mutu sa till mig imorse att han mådde lite dåligt och att han kanske inte skulle hinna till träningen idag. Till skillnad från tidigare har vi idag fått ett konkret bud från Roma på Mutu. Efter detta är det min och klubbens uppgift att träffa klubben som lagt budet. Fiorentinas filosofi är att behålla sina spelare, men när det handlar om de runt 30 år så måste vi lyssna till om de själva känner att det är dags att gå vidare. Jag tycker att det är rätt att kolla på budet, och om det är ett tillräckligt bra sådant diskutera vidare. Det är helt legitimt att spelare vill gå sin väg och ta bud från andra klubbar i beaktning. Det är möjligt att Mutu vill annorlunda jämfört med Firenze.”

Med detta sagt känns det som att Mutu verkligen skulle kunna göra en Batistuta redan i sommar. Nu hänger allt på spelaren. Personligen tror jag fortfarande på en fortsättning även om oddsen på en flytt minskat betydligt.

Mer information så fort rumänen eller någon annan uttalar sig. A presto amici.

No comments: