Tuesday, July 15, 2008

Försäsong

Jag befinner mig just nu överallt och ingenstans. För en stund sedan eldade jag igång ett bastubad i en skogsglänta och nu är jag i Sydtirol bland joddlarbalkonger och florentinska liljor. Snart kanske det bär av till sjunde himmelen.

I Castelrotto pågår försäsongen för fullt. Häromdagen klev Gilardino av träningen med en ispåse på knäet samtidigt som Corvino presenterade Storari. Varenda rörelse, varenda detalj analyseras av fotbollstörstiga journalister och fans. Likt på vårat forum pratas det taktik, Franchis standard (håller kanske inte måttet i CL), Jovetic senaste fint och mycket, mycket mer.

Mittbacksfrågan verkar för övrigt vara löst. Da Costa, som hade problem med ett knä under våren, ser ut att ha vunnit Prandellis förtroende. En deffad, solbränd och mycket muskulös portugis mötte pressen idag och sa så här om sin situation:

”Jag trivs ypperligt i Fiorentina och jag stannar här för att visa de fantastiska fansen hur bra jag är. Jag är Viola. I fjol hade jag problem med knäet, men nu är jag helt återställd och hoppas på att ta en plats i laget.”

Kika in på fiorentina.it för sköna bilder från Castelrotto. Imorgon 16:30 pratar Mutu, vår kung.
Må väl kamrater, vi hörs snart igen. Arrividerci!

No comments: