Friday, July 11, 2008

Festa!

Det är fredag och solen skiner. Ingen väckarklocka som väcker mig i gryningen och inget jobb som kallar. Imorgon drar jag söder ut för att få årets dos av ljumna havsvindar, salta bad, skaldjursfrosseri och förhoppningsvis massor med amore. Semestern knackar på dörren och jag vill fira det med en redig festa!

Festa stundar även i Firenze. Ikväll klockan 19:30 presenteras det nya matchstället och då firar man ordentligt på Artemio Franchi. På plats finns fans, samtliga spelare och ledare, och det talas till och med om att Patron Diego kommer att besöka tillställningen. Som grädde på moset har klubben bjudit in rockartisten Piero Pelú. Räkna med festa på Franchi ikväll.

I Milano igår var det Corvino som festade när Rino Foschi, Palermos förre DS, firade sin 62-årsdag. Corvino gjorde storstilad entré när han anlände till restaurangen i häst och vagn. Enligt uppgift ska det ha varit Moggi, Galliani, Berlusconi och Lotito som drog vagnen. Inget bekräftat dock.

Innan feken gav han denna intervju:

Vad händer med Mutu?
Vi har inga andra tankar än att han accepterar vårat förslag om förlängning.

Rymmer siffran han begärt i Fiorentinas budget?
Spelarna måste förstå att vi har vissa gränser som vi inte kan töja på. Om de inte gör det får vi hitta andra lösningar.

Vad händer härnäst?
Vi har gjort stora uppoffringar, och då tänker jag inte bara på de nytillkomna utan även på att vi har behållit viktiga spelare som Frey, Pazzini, Mutu, Montolivo, Gamberini och Kuzmanovic. Nu måste vi få in pengar genom försäljningar av Lupoli, Papa Waigo och Do Prado.

Är Palombo en tänkbar värvning?
Jag har aldrig frågat Beppe (Marotta) om honom, även om jag gillar honom väldigt mycket. Om han en dag är till försäljning så kommer jag att vara intresserad.

Inget nytt vad det gäller mittfältet? Almiron?
Jag kan bekräfta att jag har frågat Juve om vi kan låna Almiron. Tyvärr är de bara intresserade av delägarskap.

Någon annan på ingång?

Nu har vi verkligen lite kvar att spendera. Nu måste vi först av allt få in pengar genom några försäljningar.

Nu lämnar vi mercaton för en stund och fokuserar på något betydligt viktigare, FESTA!

Rock on Piero!

3 comments:

Anonymous said...

Paoluccis värde är väl inte lägre än Do Prados, undrar varför Corvino inte nämner honom? Då hade ju min o Pantaleos säljlista matchat varandra t 100%.

Thomas Wilbacher said...

Ja det var verkligen märkligt...

Anonymous said...

...el så vill de ha Paolucci t primavera, jag har ju ingen koll på vilka behov som finns där.