Monday, July 07, 2008

Glädjande besked

Glädjebesked 1
Sommarlovet är slut och VIP-rummen längs Virsilakusten börjar så sakteliga att tömmas på småfeta fotbollspelare. Om drygt en månad är det CL-kval och om knappt två börjar ligan. Fram till dess ska kropparna trimmas och spelsystem slipas. Låt försäsongen börja!

Glädjebesked 2
Lillskurken, Mutus agent ni vet, har uttalat sig för femtioelfte gången i Mutu-soppan. Denna gång försäkrar han att Fenomenet stannar i Fiorentina till 100% och tycker samtidigt att han skulle bli en finfin kapten i Fiorentina. Prandellis idé om att ha två kaptener, en i serien och en i mästarligan har tydligen nått fram. Personligen tycker jag att det känns lite märkligt och jag förstår inte riktigt vitsen. Förklara gärna.

Glädjebesked 3
Gilardino utlovar i en intervju både mål och fiolspel och säger så här inför samlingen senare idag: "Semestern med Alice och Ginevra har gjort mig superladdad. Jag beger mig till mitt första träningsläger med Fiorentina med en stark inre kraft och en enorm vilja att göra bra ifrån mig. Det enda tråkiga med det hela är att jag måste vara ifrån mina tjejer i över en månad. Ginevra är bara fyra månader och när jag kommer tillbaka kommer hon att ha förändrats. Hennes födsel gjode en tung period till en fantastisk sådan. Även i svåra stunder ger livet dig alltid något fantastiskt. Det har varit en viktig lärdom".

*******************

Detta måste man säga var en bra start på semestervecka ett. Klockan 16:30 har klubben sin första presskonferens på Artemio Franchi och bloggen är givetvis på plats.

Jag tar gladeligen emot semestertips från er som har koll på Blekinge med omnejd.

Väl mött ikväll ragazzi. Bloggen - en lila livsstil.

2 comments:

Anonymous said...

LoVe U:) hihi;)

Anonymous said...

Man blir nästan gråtfärdig när man läser det om Gilardino... ;-(