Tuesday, June 10, 2008

När sommarlovet blir tråkigt...

Det pågående EM-slutspelet må ha vaknat till igår, men jag känner ändå att mina bästa minnen från dessa enorma fotbollsevenemang aldrig kommer att bräckas. VM 90 var magiskt och minnena från Italien den sommaren är nästan omtumlande starka. Sedan kom 94 och det var också då jag peakade i mitt landslagshejande. Med moppemusche, finbrallor, Fila-skor och Champion-hoodie firade jag bronset med en av mina första fyllor.

Efter 94 har mitt intresse för landslagsfotboll minskat och det i takt med att mitt intresse för Fiorentina har ökat. Borta är pagen, finbrallorna och fila-skorna. Moppemuschen blir jag aldrig av med. När alla runt omkring mig pratar om Donadonis taktiska snedträff försvinner mina tankar iväg till Torino och jag minns den där underbara dagen då Osvaldo frälste alla vi med lila hjärtan som om det vore igår.

När längtan efter Fiorentina blir för stark kan ni alltid kika på den här lilla filmen. Kommentatorn med de rullande "ärren" är David Guetta.

C´È SOLO LA FIORENTINA!

1 comment:

Anonymous said...

"Med moppemusche, finbrallor, Fila-skor och Champion-hoodie firade jag bronset med en av mina första fyllor."

Kan inte låta en såpass fantastisk mening lämnas okommenterad. Och jag som inte ens håller på Fiorentina kommer säkerligen ändå uppskatta bloggen.