Monday, June 09, 2008

Blogg hit och dit...

Ciao tutti!

I väntan på att Viola Club Scandinavias hemsida blir klar tar bloggen nytt liv. Som vanligt kommer det mesta handla om vad som händer i mitt liv, det vill säga Fiorentina.

En snabb återblick på vad som hänt sen senast. Jag väljer den mest pedagogiska formen av sammanfattning:

- Jag har dragit ned på negronikonsumtionen och hittat till gymmet
- Jag ska bli Pappa Wilbacher
- Bloggen har bytt färg (på tiden)
- Vi har gjort en rad mycket lyckade resor med VCS och familjebanden har stärkts ytterligare
- Jag har flyttat hem till Sverige, men aldrig lämnat Firenze om ni förstår vad jag menar
- VCS har fått mycket publicitet i utländska tidningar i samband Fiorentinas framfart i UEFA-cupen
- Cyrus har flyttat till Oslo
- Jakob har flyttat hem från x i provinsen, tillsammans med en fransk böna (när ska han lära sig?)
- Tjuren från Knossos har flyttat till polcirkeln
- Knut är nyexaminerad och lovar nu att lägga all sin tid på, föga överraskande, negroni.
- Min tro till Pazzini har stärkts ytterligare
- Nya Toni heter Gilardino

Har jag missat något? Säkerligen. Har ni önskemål om ämnen ni vill att jag ska behandla? Säkert. Hojta till med en kommentar i VERSALER.

A presto amici Viola (contentissimo di esser tornato)!

2 comments:

Anonymous said...

Skönt att bloggen är tillbaka!

Grattis till kommande tillökningen! Det leder osökt till ett ämne jag vill skall behandlas: Unge herr/miss Wilbachers förnamn? Viola relaterat kanske?

Fan jag vet inte hur man fixar texten i versal. Hoppas du ser det ändå :P

Thomas Wilbacher said...

Ciao Felice,

Tack! Självklart har vi några namn som är hetare än andra. Chansen att jag döper en eventuell son till Lapo är betydligt lägre än till exempel Angelo.

Jag håller lite på namnen tills vidare. Jag kan dock lova Viola-anknytning.

Versaler har ingen betydelse.