Wednesday, June 11, 2008

Mycket snack - liten verkstad

Firenzeviola.it är en av många hemsidor som utger sig för att skriva ”journalistiska texter” om Fiorentina. Just nu rapporterar man väldigt mycket kring Fiorentinas mercato och den senaste tiden har il Caso Mutu vait en het potatis. Eftersom varken Mutu eller lill-Moggi valt att prata om framtiden under pågående EM-slutspel spekuleras det en hel del. Det senaste scoopet grundar sig på något Fenomenet ska ha sagt till en lagkamrat i Rumänien och Firenzeviola.it väljer att citera Fenomenet så här:

”Jag vill stanna i Fiorentina och har aldrig begärt så mycket pengar. Hur som helst skjuter jag upp detta till efter slutspelet.”

Sedan bygger man vidare artikeln med en intervju, lite spekulationer samt med en rapport om att lillskurken kommit till Schweiz för att träffa Fenomenet. Ni förstår att man blir trött på allt snack under sommaren. Minst sagt.

********************

Desto roligare då att se alla glada människor som firar sitt lands segrar. Jag är i grunden en sportnörd och kollar på det mesta. Isdans är till exempel en fantastisk sport, helt allvarligt. Mitt problem är dock att när jag inte håller på någon speciell så tycker jag synd om alla förlorare. Jag tyckte synd om Terim. Sen tyckte jag synd om alla hemmafans när vändningen var ett faktum. Samtidigt var jag glad för alla mina turkiska vänner. Men blev direkt näst intill gråtfärdig när bilderna på deppande schweizare rullar i rutan. Livet är hårt.

********************

Hetaste ryktena just nu: Per Kröldrup (Olof Lundh?) stannar trots stort intresse från nykomlingarna Bologna. Vargas kommer till Firenze för att skriva på nästa torsdag. Guberti, nära Fiorentina i vintras, går till Roma. Simic var nära Fiorentina (lån) imorse, men inte längre. Varför vet ingen. Cacia ser ut att gå till ”le buste”. Potenza nära Genoa (plötsligt har vi bara nödlösningen, som visade sig vara en bra sådan, Jörgensen kvar på positionen). Di Carmine nära Hellas (lån). Stort!

********************

Håll utkik efter en het stenimportör kring Stureplan. Själv flyr jag till regniga London. Det är tydligen där det händer.

See you soon - champinjon.

2 comments:

Anonymous said...

Skit ner dig el shit down you som de säger i London.

Anonymous said...

Vad ofta den här bloggen uppdateras... mkt snack, liten verkstad, en passande beskrivning av VCS!