Friday, March 17, 2006

Toni hoppar Ascoli

Tonis problem med vristerna àr numera vàlkànda. Efter att ha vilat mot Cagliari hoppades manga pa att han skulle spela mot Ascoli nu pa sondag. Efter dagens tràning talar dock allt for att han far vila tills vidare.

Jag hade tagit mig upp till stadion med forhoppningen att dagens tràning skulle vara infor oppna dorrar. Sa var det inte, men det hindrade mig inte. Lite tegelstenar pa hog och vips sag jag over den grona muren som vanligtvis skiljer Fiorentina fran omvàrlden. Inne pa planen pagick ett loppass och spelarna svettades enormt under den stekande varsolen.
Alla som har spelat fotboll vet att det alltid finns dem i laget som ligger i topp pa alla loptester och som alltid kommer forst i mal efter loprundan. I Fiorentina verkar dessa vara UFO, som sprang pa som en maskin, Donadel och Pasqual. Jag kan tànka mig att Brocchi brukar hànga pa làngst fram men hans onda vader hindrade honom for dagen.
Làngst bak, lunkandes, holl Pazzini, Montolivo och Jorgensen till. Den dàr Montolivo alltsa...

Toni syntes inte till och under tràningens sista moment som bestod av tràning av speluppbyggnad spelade alla som startade mot Cagliari i ett lag. Resten aggerade forsvarare. Aterigen, alla som spelat fotboll vet vad dessa ovningar ger for signaler infor helgens match...

3 comments:

Anonymous said...

Intressant blogg!

Var inte Toni med ändå?

Thomas Wilbacher said...

Tack.

Nej Toni var inte med. Han var inte ens på plats.

Thomas Wilbacher said...

Ah, du menar i matchen. Jo han kom ju in i andra och styrde upp allt. Segnare l´anno scorso era difficile....ma Luca queste cose le sa!