Wednesday, March 22, 2006

Salotto Viola

Igår var jag uppe på "centro coordinamento" och hämtade biljetter till Milan-matchen, och då pågick packning av bussarna som skulle ta spelarna till flygplatsen. Det slog mig att Fiorentina har en enorm stab. Måste vara uppåt 30 gubbar. Otroligt!
När jag kom ut från CC sprang jag rakt in i Jörgensen som hade lämnat stadion tillsammans med Ujfalusi, båda fortfarande svettiga från dagens träning.
"Öööh...Ciao Martino" fick jag ur mig. "Ciao" svarade han tillbaka. "Jo, jag är ordförande i Viola Club Scandinavia. Jag heter Thomas. Förstår du svenska? Det går bra med italienska oxå om du hellre vill det?" "Om du talar fint så förstår jag dig" sa han med ett leende. "Bra. Ok, men lycka till imorgon då" avslutade jag det hela (konstigt). "Tack, jag ska göra mitt bästa." Och jag fortsatte: "In bocca al lupo Thomas!". Fan vi har ju träffats en gång och det verkade som han kände igen mig lite för han kollade konstigt på mig. Eller så tyckte han bara att mitt beteende var konstigt, precis som Martino gjorde. Det verkade som att han väntade på att jag skulle säga något mer, men jag kom fan inte på något att säga. Pinsamt.
Aja, jag tog i hand med båda och drog. Kände mig lite dum som klämde ur mig att jag var ordförande i VCS utan att följa upp det med något fräckt. Sorry gubbs, jag ska återgälda mig ikväll när jag är med på TV, vid Kurts sida. Ska möta honom vid stadion ikväll vid 7.
Sändningen är live mellan 21:00 och 22:30 på kanalen "Italia 7-gold" om någon skulle råka befinna sig i Italien.

2 comments:

Anonymous said...

Du MÅSTE dokumentera denna TV-händelse.....spela in rippa och lägg ut på nätet någon!!!

Anonymous said...

Se anche voi come me volete che il prossimo anno la Fiorentina giochi con una maglia Personalizzata e non con un clone delle maglie di altre squadre venite a firmare la petizione www.petitiononline.com/violasi/petition.html