Tuesday, January 31, 2006

Mercato Chiuso!

Klockan 13:00 idag meddelade Corvino att marknaden var stängd. Å andra sidan så har han ju sagt det sedan den öppnade. Denna gång sades det dock att det var ”officiellt”. Ett ord som för övrigt används flitigt här i Italien. Ungefär som när man pratar i Walkie Talkie och använder kommandon som ”over” och ”klart slut”. Utan dessa kan man inte gå vidare.

Vabbene. Yttermittfältaren som Corvino pratade så mycket om innan januari kom aldrig. Jimenez? Han har vi varit ute efter länge och han är ingen kantspelare. Diana hade kunnat bli det stora ”kantköpet” men man föll på mållinjen. Sampdoria ville helt enkelt inte ge Fiorentina möjligheten att bli ännu bättre. Wilhelmsson var aldrig riktigt nära. Jag vet att jag skrev det, men det var mer att jag föll för ”mercato-trycket” och ville vara först. Ni såg ju sedan hur gamarna på Aftonstjärten hakade.

I Firenze är det vår och jag kan tänka mig att bulgaren sitter på sin terrass och suger på en Negroni, precis som jag. Det blev inget Inter, inte heller Cagliari, Parma, Bayern eller Sampdoria. Nej, Bojinov stannade i Fiorentina, vilket betyder att viljan både finns hos Fiorentina och spelaren. Tiriamocisu och låt oss spöa Lecce på söndag, med bulgaren från start!

No comments: