Tuesday, April 18, 2006

Påskfirandet över

Äntligen! Påsken är en underbar högtid men jag kan inte låta bli att jubla nu när den är över. Den vanligtvis trimmade magen har tagit ny form och huvudet som iaf ibland är skärpt har blivit några år äldre. Det är dags att ta tag i allt igen och ångesten kryper sig på. Tur att Fiorentina vann i helgen så att man kan drömma sig iväg till Europas finaste arenor.
Jag och mina lagkamrater i Ludus 90 återtar i eftermiddag träningen likt Fiorentinas spelare. I Ludus är allt sig likt, men i Fiorentina syns en mörk skepnad som tidigare aldrig beträtt i campinis fina gräs. Do Prado heter brassen som kanske blir jokern som avgör åt Fiorentina i denna enormt spännande slutspurt. Om så blir fallet ska jag sätta upp bilder på Corvino runt hela lägenheten och be under dem fem gånger om dagen.

Hoppas Tavano inte spelar på söndag...

Edit: Jag missade att signalera mitt påskfirande. Har varit i Toscanas södra delar och gottat mig i Brunelloviner och den adliga varianten från Montepulciano samt Pecorino från Pienza (den grottlagrade ackompanjerad med lite söt honung från tusenskönor). Nu är allt som vanligt och dagliga uppdateringar av bloggen är att räkna med. Jag hälsar mig själv: Bentornato!

No comments: