Tuesday, December 23, 2008

Julklappar till alla


Vem får vad?

Jag är generös i år och delar ut julklappar till spelarna i Fiorentina. Nedan har ni hela listan:

Frey – Fiorentinas kanske bästa målvakt genom tiderna. Garanterat har ingen någonsin varit så avgörande som honom. Frey får ett monument; dedikerat till San Sebastien, beskyddare av Fiorentinas mål.

Comotto – Under vår högerbacks julgran lägger vi ett paket med en Toro-tröja. Jag minns hans senaste två år i Turin; precisa inlägg, säkert backspel och ett och annat mål. Jag väntar fortfarande. Hopfull.

Gamberini – Egentligen hade jag velat ge en partner i mittförsvaret av rang, men tills vidare blir det en poster av Vierchowod.

Dainelli - Gamla videokassetter av Franz Beckenbauer om hur man blir en mittback med klass. Jag skickar även kopior och en dansk pölse till Kröldrup.

Da Costa – En enkelbiljett till Eindhoven. Stanna där.

Zauri – Ett par målvaktshandskar. Kanske är detta den position du passar bäst på?

Donadel – Ett par nya fötter. Känsliga sådana.

Vargas – Ett klassiskt Panini-album. Här kan han samla ansiktena på alla högeryttrar i serien och kolla de i ansiktet om kvällarna. De han borde ha kontroll över på planen, men som han allt som oftast tappar. Lär dig hur de ser ut.

Kuzmanovic – Ett lasersikte. Bollar som hamnar i kurvan, i stolpar och i ribbor börjar bli tröttsamt.

Felipe Melo – Vår hetlevrade brasse ger jag en cd med Bach. Lyssna, tagga ned och kom tillbaka 2009 något mer balanserad.

Montolivo – En samlingsskiva med den hårdaste jävla hårdrocken som någonsin spelats in. Att lyssna på inför varje match.

Santana – Hur många skenben har inte hans dribblingar och inlägg fastnat på egentligen? Jag ger honom ett möte med mästaren av kantdribblingar – Kurt Hamrin. Han och bara han kan lära argentinaren hur man tar sig förbi sina motståndare.

Gilardino – En fiol. Fortsätt träna under ledigheten för att inte glömma vad du är född till att göra - spela fiol.

Mutu - Vad ska man ge till ett fenomen? Jag skickar en check om 18 miljoner pund så att han blir kvitt utsugarna från London.

Pazzini – Du får ett ”lycka till”. Vad som händer i framtiden önskar jag lycka till. Du är bra.

Osvaldo – Ett möte med Ärkeängeln. Lyssna till vad han har att säga och glöm aldrig. Det gör inte jag.

Jovetic – En bok om idrottspsykologi. Läs, begrunda och kom tillbaka i januari med en stjärnas självförtroende. Det är bara det som saknas.

Jorgensen – Ett livstidskontrakt med Fiorentina. Dansken är lagets viktigaste spelare - i omklädningsrummet.

Prandelli – Kärlek. Många kramar och mycket kärlek. Ti amo.

Corvino – En biljett till Rio. Ta med dig några talanger hem.

Della Valle-familjen – En stor låda lego. Med förhoppning om att detta inspirerar till framtida byggprojekt.

Till er som läser tackar jag för ett fantastiskt 2008, för att ni läser, för att ni ger mig energi till detta och önskar god jul och gott nytt år med förhoppning om många, många år tillsammans i framtiden!

No comments: